Welke 12 dingen wil jij doen in 2018?

Zo aan het eind van 2017 is het altijd leuk om terug te kijken op het afgelopen jaar.

Hoe heb jij 2017 beleefd?
Wat waren de hoogtepunten?
En wat waren de dieptepunten?
Waar heb jij de meeste tijd aan besteed het afgelopen jaar?
Welke doelen had je gesteld en heb je die ook behaald?
Waar ben jij het meest trots op?
Wat is je mooiste herinnering?
Wat ging er minder goed en wat heb je daar van geleerd?

Een boel vragen. Toch zijn dit allemaal vragen die ik mijzelf stel. Ik vind het fijn om dit soort dingen op te schrijven.

Naast terugkijken vind ik het nóg veel toffer om vooruit te kijken. In 2018 liggen alle mogelijkheden nog open. Het ligt in onze handen wat we allemaal gaan beleven volgend jaar. Ik heb zin om er een TOP jaar van te maken.

Een leuke opdracht om te doen – alleen of samen met je partner – is om 12 dingen op papier te zetten die je héél graag wil beleven volgend jaar. Ik heb het nu over activiteiten. Dingen die je wil doen met je gezin, partner of juist met vriendinnen. Of speciale me-time momenten die je wil plannen voor jezelf.

Dus pak pen en papier en schrijf 12 dingen op die je graag wil beleven. Op mijn lijstje staat bijvoorbeeld:

  1. Een dagje badderen
  2. Naar een boomklimpark
  3. Een weekend kamperen
  4. Zingen in een karaoke bar
  5. Een dagje shoppen in Amsterdam
  6. Individuele dagjes weg met mijn jongens
  7. Etc.

Als je 12 dingen hebt opgeschreven dan kan je ze ook gaan inplannen in de agenda. Dat is wel écht een cruciaal onderdeel van deze opdracht. Want wat je niet vastlegt gebeurd ook niet. Dus pak direct je agenda erbij en ga plannen.

Naast deze ‘leuke’ dingen om naar uit te kijken is dit ook het moment om je leefstijl onder de loep te nemen.

Wat wil jij in 2018 bereiken op gebied van:
1) sport en bewegen
2) gezond eten
3) ontspanning en tijd voor jezelf nemen

Maak deze doelen niet te groot. Maak het juist heel concreet. Wat kan je op dagelijkse basis doen om kleine stapjes te zetten in de richting van je doelen?

Voor mij komt dat concreet neer op:
1) vasthouden aan mijn huidige sportroutine (= 4 x per week CrossFit en 1 x hardlopen)
2) mijn voeding blijven plannen en goed inkopen (= weekmenu maken in grote lijnen en vaste boodschappen dag)
3) méér tijd nemen voor ontspanning (= tot max 22:00 uur werken en één dag per maand voor mijzelf inplannen)

Zo maak je het heel concreet en behapbaar.

In de Ninja Moeder Leefstijlmethode heb ik al een concreet stappenplan gemaakt. In kleine stapjes help ik je op weg naar een gezonde leefstijl. Met opdrachten op gebied van sport, voeding, ontspanning maar vooral ook mindset. Op 15 januari start het 90 dagen Fitplan in Zoetermeer. Met een groep vrouwen gaan we dan aan de hand van de leefstijlmethode werken aan een gezonde leefstijl die je vol kan houden op de lange termijn.

Zodat je eind 2018 kan terugkijken op een mooi jaar. Een jaar waarin je:
veel energie had
veel gesport hebt
bewust met je voeding bezig was
misschien wat bent afgevallen
je je fijn voelde in bikini (niet omdat je een killerbody had maar wel omdat je je zelfverzekerd voelde)

Het 12 weken Fitplan is een compleet leefstijl programma. Wil je meer info? Kijk dan even op de website. Wil je er even over bellen? Dat mag altijd. Stuur mij een reply en ik bel je terug. We starten op 15 januari. Op die dag geef ik de workshop Gezonde voeding. De data van alle workshops en de sportmomenten kun je vinden op de website.

Ik hoop dat je aan de slag gaat met deze opdrachten en ik lees héél graag welke 12 dingen jij wilt doen!

Write a comment