FITPLAN: voedingsdagboek week 2

Ook de afgelopen week heb ik weer een voedingsdagboek bijgehouden van alles wat ik heb gegeten en gedronken. Het was een beetje een gekke week met mijn verjaardag en het sapkuren. Er zaten een paar dagen tussen dat ik lekker uit de bocht ben gevlogen met eten (vrijdag!). Ook heb ik minder gesport dan normaal. Kijk je gezellig mee? Wie weet doe je nog wat leuke idee√ęn op voor je weekplanning.

Nog even over drinken. Ik drink gedurende de dag kruidenthee en water (met citroen). Als ik wat anders heb genomen dan zet ik het erbij.

Zaterdag

Zaterdag had ik de hele dag cursus. Dit was het laatste onderdeel van mijn opleiding tot gewichtsconsulent, gesprekstechnieken (motiveren en begeleiden), en ik ben geslaagd! Super blij mee ūüôā Nu mag ik mij officieel registreren bij de Beroepsvereniging voor Gewichtsconsulenten. Dat heeft voor jullie ook veel voordelen. Nu is namelijk vergoeding vanuit de zorgverzekering mogelijk.

Voeding
Ontbijt: Magere yoghurt met blauwe bessen en muesli
Tussendoor: ¬†–
Lunch: Salade van quinoa, sojabonen, wortel, noten en sesam dressing van de Albert Hein (wel lekker!)
Tussendoor: appel en handje noten
Avondeten: Speltbroodje met visburger, komkommer, huttekäse en bieslook
Tussendoor: 1 stukje pizza (gezellig in de tuin met vrienden)

Sport
10 minuten touwtje springen

AH Groente & quinoa noten

Zondag

Hiep hiep hoera voor mij! Ik was jarig ūüôā De familie kwam gezellig lunchen en ’s avonds ben ik uit eten geweest met manlief.

Voeding
Ontbijt: smoothie van meloen, druiven, banaan en sinaasappel
Tussendoor: –
Lunch: 2 bruine pistolet met verse pesto, verse tonijnsalade en groene salade (alles zelf gemaakt)
Tussendoor: stukje appelkruimel-vlaai
Avondeten: voor: 3 kleine loempia’s, hoofd: thaise curry met tahoe en diverse groenten, na: chocolade delight. Lekker uit eten!

Drinken: witte wijn ūüôā

Sport
niks

ninja moeder

Maandag

Voeding
Ontbijt: smoothie van meloen, druiven, banaan en sinaasappel
Tussendoor: –
Lunch: 3 elfgranen boterhammen met verse pesto, tomaat, rucola, mozarella, tonijnsalade (restjes van gister)
Tussendoor: –
Avondeten: Courgette soep met broodje hummus.
Tussendoor: magere yoghurt met muesli

Sport:
niks

Dinsdag

Oh my, dinsdag begon de driedaagse sapkuur. Ik heb de gehele dag verschillende sappen gedronken van groenten en fruit. Hier kun je meer lezen over de sapkuur.

Voeding
SAP SAP en nog eens SAP

Sport
Avond meegedaan met de trainingen (3 uur)

Woensdag

Dag twee van de sapkuur en man wat had ik het zwaar!

Voeding
Ontbijt: sapje
Tussendoor: sapje
Lunch: smerig sapje
——- (hier trok ik de lijn en gaf ik op)——-
Tussendoor: volkoren boterham met verse boerenkaas
Avondeten: witte rijst met sperziebonen
Tussendoor: 1 mini donut met chocola

Sport
Niks (ik had geen energie meer in mijn lijf)

Donderdag

Voeding
Ontbijt: magere yoghurt met banaan en muesli + walnoten
Tussendoor: –
Lunch: 4 volkoren boterhammen met kaas, kipfilet, hummus en kiemgroeten
Tussendoor: –
Avondeten: Gebakken krieltjes met vis en verse rode bieten (lekker!) en een salade van spinazie, tomaat, feta, radijs, komkommer. Ik heb hier echt te veel van gegeten. Maar ik houd ook zo van bieten.

Sport
Trainingen mee gedaan 3 uur
Daarna nog 20 minuten kracht in de tuin. Ik ging ook nog even op mijn hoofd staan.

Vrijdag

Vrijdag was g√©√©n goede dag qua voeding betreft. Ik heb het allemaal even losgelaten die dag. Dit is zo’n dag waarover ik mij dan eigenlijk een beetje schuldig voel.

Voeding
Ontbijt: magere yoghurt met banaan, muesli en walnoten
Tussendoor: 3 petite fleur gebakjes (verjaardag vieren met collega’s!) en 1 mini spelt cracker met huttek√§se en aardbei.
Lunch: Quinoa salade van de Albert Hein zoals op zaterdag + 1 appel
Tussendoor: stukje vers speltbrood met noten en zaden en verse boerenkaas
Tussendoor: 3 loempias van de Vietnamese Loempiakraam. Yep, 3! Eigenlijk voor de kids maar die wilde niet dus ja. Tja. Slecht.
Tussendoor: 3 pepermuntballen (want ik ging naar de schoonheidsspecialist ūüėČ
Avondeten: –
Tussendoor: 4 glazen Hugo
Tussendoor:  2 stukjes van het nog steeds verse speltbrood met noten en zaden besmeerd met hummus.

Sport:
Niks

gebakje

Zo, volgende week weer nieuwe ronde nieuw kansen! Gaan we er weer lekker tegen aan. Wat heb ik geleerd deze week? Dat ik veel te veel van lekker eten houd om alleen maar sappen te drinken. Dat mijn doelen om af te vallen blijkbaar toch niet zo groot zijn aangezien ik lekker taartjes, loempia’s en pepermuntballen heb gegeten. Dat mijn lijf echt de energie nodig heeft van gezonde voeding om te kunnen functioneren.

Laat hier je reactie achter

reacties

Comments 2

  1. Nesrin
    30 mei 2016

    Gefeliciteerd! Wat gaaf dat je nu officieel een gewichtsconsulent bent. Ik vind eetdagboekjes altijd zo leuk.

    1. 6 juni 2016

      Dank je wel Nesrin! X

Write a comment

Follow Me

Follow

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: